Det är två veckor kvar till semester. TVÅ!

Att då ha varit ledig dessa fem dagar har varit både himmelskt och retfullt. Jag vill ha mer ledigt nu.

Så vad har då dessa dagar i ledighet inneburit?

Torsdag träffade jag två mycket trevliga människor och trots att jag bestämt mig för att vara den som gav någonting hamnade jag i sitsen att jag tog emot. En hel hög med nya böcker och en fin bild. Som sagt, jag behöver ledigheten nu så jag får ro att läsa.

Fredag började tidigt. Skjutsade min vän till Karolinska och av någon anledning for jag sen runt och städade här hemma, handlade kläder åt och med sonen som sen lämnade mig för att käka pizza och bad med en kompis. Då krashade jag i soffan en stund… Middag med Harry Potterfilm blev en värdig avslutninge på den dagen.

Lördag skjutsades sonen iväg. Det blev långlunch och hummermiddag för mig och kompis. Kräftor åt vi också! Gott.

Söndag kom klasskompis sen grundskolan över på middag. Det tar några timmar att prata igenom vad som hänt och skett sen man sågs sist. Vi fortsatte

måndagen med att träffa ytterligare en från klassen och åt lunch ihop.

Som sagt, jag är trött.

4 responses to “

  1. Kräftor? Nu?
    Larsson, Larsson, Larsson…
    *skakar uppgivet på huvudet*

    • Ja! Har haft mitt mest ultimata kräftår någonsin. Tänk, de räckte nästan till årets kräftpremiär. 🙂

  2. Efter semestern blir du alltså, om man ska utgå från dina 5 lediga dagar, inlagd på konvalecenthem.

Kommentera

