Hemska erkännanden om äckliga saker

Härmed erkänner jag att jag inte har kokat ett endaste ägg sen i påskas.

Eller… idag har jag gjort det.

Jag älskar löskokta ägg! Men en otrevlig typ i min absoluta närhet berättade dagarna efter påsk om något slags äcklig mask som kan bosätta sig i ägg.

Jag har vägrat att ens googla på eländet! I min fantasi så VET jag hur de där maskarna ser ut ändå. Slutade helt enkelt med att koka ägg. Steka ägg  har jag gjort för då hinner man kanske eventuellt SE masken.

Och jo, jag har förstått att de där äcklosarna i äggisarna bara finns i frigående hönors ägg? Fram för fler äggfarmar där hönorna surras fast på sin pinne och sen värper rakt ner i kartongen!

4 responses to “Hemska erkännanden om äckliga saker

  1. Jepp. Höneländena ska inte få hönsa fritt, inte!

    Mera fastbundna pinnhöns!

  2. På tal om ägg, brukar du kolla på navelsträngen när du knackat ner ägget innan det vispas? Den där lilla tarmen som går mellan vitan och gulan. En tjejkompis tycker den är äcklig och gör allt för att få bort den.

    • Jag ser den men bryr mig inte om den. Jag äter bajssträngen på kräftor och räkor också om de inte är sprängfyllda med bajs. 😉

Kommentera

