Jag tror på tomtar och troll

Dörren mellan kök och sovrum har varit låst i snart sex år. Nyckeln har varit borttappad lika länge.

Idag kommer hantverkare och ska sätta igen den dörren så det blir en hel och fin vägg. Jag har gruvat mig för det eftersom nyckeln som är borta kommer försvåra att ta bort dörren.

Med nyvakna ögon ser jag idag att det sitter en nyckel i dörren!

Saker och ting har ofta en märklig tendens att försvinna och komma tillbaka. Det måste vara tomtar och troll som gör sig lustiga över mig.

Kanske en och annan nickar och håller med mig nu. Tänker på alla enstaka strumpor som saknar sin partner. Då vill jag bara säga att tomtar och troll skulle aldrig få för sig att ta en strumpa!

Strumpor är något som ni får hålla rätt på själva, era slarvpellar!

8 responses to “Jag tror på tomtar och troll

  1. Det var märkligt!

    Har det gott troll i nyckeln?

  2. Jag visste väl att det inte är jag som har dåligt minne eller förlägger saker och ting…Tomtar och troll, där har vi den verkliga orsaken..*tack för öppnandet av mina ögon* =D

  3. Säga vad man vill om gud men humor har h*n i alla fall. 😉

  4. Jag ska aldrig aldrig aldrig mer göra så!

    * hahahaha, hon gick på det också *

Kommentera

