Borde man inte bli pigg när man har semester?

Det har inte infunnit sig hos mig än iaf. Sicken tur att det är tre veckor kvar!

Jag har upptäckt saker på denna vecka som inte upptäckts när man ses kortare stunder i livet.

Min fina moster håller på att bli gammal. Det tiltar rätt bra i huvvet allt i mellanåt. Och det värsta är att hon blir arg. Ja, JAG blir också arg. Kanske är det värre? Jag vet faktiskt inte. Annat än att jag måste svälja och lära sonen svälja. Välja mina strider med henne och försvara sonen när hon hugger allt för mycket.

Så här i efterhand kan jag le åt att hon upprepade gånger pratade om så fint det var på Öland, när vi satt i Gränna. Eller att hon idag ringde och undrade vad hennes hemtelefonnummer är. Men jag är liiite orolig, det är jag.

4 responses to “Borde man inte bli pigg när man har semester?

  1. Jaf förstår att du är orolig. Det finns anledning!

    Det är jag med! Det händer att jag inte hittar lappen som jag skrivit upp mitt hemtelefonnummer på. Fast då behöver jag ju inte svara om det ringer. Jag vet ju inte om det är till mig …

    • Hahaha…Jo, nog är det dags att bli lite orolig men det är ett jäkla balanserande för att inte trampa på ömma tår. Bara att vänta tills det blir värre och ev uppenbart även för henne själv. 😉

  2. Med tanke på att det finns en del aggressivitet med i symtombilden misstänker jag att hon kan vara drabbad av multiinfarkt demens.
    Den brukar visa sig med ökad och plötsligt kommande omotiverad aggressivitet.
    Det kan även finnas en del stelhet i kropp och leder som påminner om Parkinson, även talförmågan och balansen kan påverkas med tiden om det är som jag gissar.
    Det är inte säkert att hon någon gång förstår hur det är ställt och vart hon är på väg.

    • Usch ja. Bara att finnas och se vart det barkar. Än så länge är hon trots allt mer klar i tanken än inte men när det snurrar till gör det, det ordentligt.

Kommentera

